Nieuws

Making It – meet the million makers groot succes

Op woensdag 8 februari hield YIB in samenwerking met de studieverenigingen Xtend, Non Fines en Lokaal '99 het event Making it meet the million makers. Marco Aarnink, oprichter van drukwerkdeal.nl, en Alexander Wijninga, oprichter van Watermelon en gehaat, gevreesd en geroemd om zijn vinding, hebben in twee uur hun successen en tegenslagen gedeeld met enthousiaste HAN’ers. Voor degenen die het event gemist hebben, hierbij enkele hoogtepunten van de inspirerende middag.

Erop of eronder

Een goed lopend social media marketingbureau, ruzie met WhatsApp, met een faillissement tot gevolg. Alexander Wijninga (22 jaar) werd samen met zijn compagnon in de zomer van 2016 door Sprout uitgeroepen tot beste jonge ondernemers van 2016, maar anderhalve maand later ging zijn Watermelon failliet. Alexander zet niet bij de pakken neer en heeft sinds 3,5 week Watermelon messenger live, waarmee hij nu alweer meer dan 500 klanten heeft.

Altijd blijven lachen

Het verhaal van Marco Aarnink draait om altijd blijven lachen. Als je zelf enthousiast bent, worden je medewerkers dat ook. Zijn je medewerkers enthousiast, dan worden je klanten dat ook. En ben je een goede ondernemer, dan houden de enthousiaste klanten jou enthousiast. Daarmee is de cirkel rond. Klantgerichtheid maakt het verschil. Marco: ‘Klant komt van het Franse woord Chaland, wat iets betekent als sterk geïnteresseerd zijn. Chaland kennen we allemaal van het woord nonchalant, wat dus betekent dat je niet geïnteresseerd bent.’

Marco: ‘Als ondernemer moet je in je hoofd altijd groter denken dan dat op dat moment past. Grote bedrijven doen alleen zaken met grote bedrijven.’

Ondernemen = risico’s nemen

Beide ondernemers geven aan dat succesvol ondernemen gepaard gaat met het nemen van risico’s. Het is erop of eronder. Soms pakt iets goed uit, zoals Marco kans zag om ver onder de vraagprijs van concurrenten te drukken, soms pakt iets minder goed uit, zoals Alexander een gat in de B2B-markt zag met het hacken van WhatsApp. Uiteindelijk draait het runnen van een succesvolle onderneming volgens Marco enkel om drie woorden: eerlijkheid, respect en loyaliteit.

Young In Business organiseert meerdere inspirerende events per jaar. Wil je niks meer missen? Houd dan op onze eventpagina in de gaten om te zien wat er binnenkort op de agenda staat.

 


Laat een reactie achter

Top
X
X